Thursday, April 30, 2009

Mee Kari Holiau

Isnin dan Selasa lepas aku ambik study leave sebelum expired hujung bulan ni...pikir punya pikir bila lagi nak ambik...jumaat public holiday pulak...walaupun hati tak berapa rela nak cuti dalam keadaan begini...hubby x leh cuti..anak2 pulak sekolah....lain ler kalau pegi holiday ke mana2 ker atau ada plan baik punyer...awai2 lagi aku dah isi form...
dapat 4 hari lepak kat umah.....tiba2 pulak datang mood rajin..abis semua kain baju, cadar, selimut semua aku basuh...tak kotor pun aku basuh gak....dah kering tak kan nak bior berlonggok tak di lipat...anak2 aku pun satu hal mentang2 le diorang tau aku cuti bukan reti nak kemas katil sendiri sebelum pegi sekolah...selalu tak payah disuruh pun masing2 dah tau itu rutin tapi sebab mama ada kat umah....sesuka ati diorang je......
sapa kata jadi full time house wife ni tak penat kekawan..keja tak abis dari pagi bawak ke malam ..pagi sibuk ngemas, dah tengahari nak masak pulak, petang kena lipat kain baju...hubby balik keja dan anak2 balik sekolah kena layan makan minum diorang...itu..ini..itu..ini...sedar2 dah maghrib...lepas tu kena kluar hantar tuisyen lagi...cukup time kena ambik diorang balik pulak..pendek kata bukak aje mata...keja..kejaa..kejaaa...mujur la aku ni kategori surirumah part time ..ada ler jugak masa nak perleseran dan berpoya2 dgn geng2 opis time rehat untuk release kan tension...kalau 24 jam ngadap keja umah yang tak penah abis tu mau gila meroyan dibuatnya.....

ok kekawan korang leh scroll bawah dan saksikan sendiri apa yang aku hasilkan pada tengahari Isnin yang lalu......resepi lain kali lah ye...sebab intro dah panjang kat atas tu malas lak aku nak taip....


bahan2 utk kuah beserta hiasan

siap di masak dan dihidang......

dah siap utk di ngap.....jemputlah..hehehe







2 comments:

  1. saya dah lama dok meroyan kt umah ni kak..

    nk gi keje tapi hubby tak kasi. suruh abiskan gak mc tu....

    ReplyDelete
  2. Hmmm...mi kari...cam sedap jek..nak sket..hahah

    ReplyDelete