Tuesday, April 14, 2009

KISAH DI SATU PETANG

aku nak story la kat korang...tak tahu la aku nak kata kelakar ke tidak citer aku ni...tapi sampai pagi ni aku tak leh lupa tragedi semalam ...

begini kisahnya kekawan.....panjang sikit laa tapi korang mesti nak tahu kan!

Ahad lepas aku sempat la tengok citer ni.. 'Gelora di Hati Sara'...pelakon utama..si Rosyam Nor dan Fauziah Latif...penah di tayang kat tv ujung tahun lepas..tapi aku tak tengok masa tu .... atas permintaan ramai, citer ni di ulang tayang ...selalunya jarang aku ikut citer melayu ni...tambah yang berepisod ni...leceh la nk tunggu dari satu episod ke satu episod ...ramai yang ckp citer ni best...mak mertua kawan aku pun dok ikut citer ni dulu.....jadi bila di tayang balik, aku tak nak la ketinggalan....
Ahad lepas dapat tgk Episod 1...memang best citer dia...tak sabar rasanya nak tunggu episod seterusnya.........masa mlm ABPBH si Rosyam Nor pun ada sebut pasal citer ni...apalagi bertambah2 dan berkobar2 semangat aku nak follow citer ni sampai abis....

Jadi petang smlm, aku nak balik la awai ke umah sebab apa yang aku baca dalam paper Ahad lepas citer ni start kul 6...aku dah plan kalau dari ofis kul 5.15 sempat la aku sampai sebelum kul 6....tapi ujan punya la lebat petang smlm, kilat petir berdentum dentam...satu sifat aku yang aku x leh buang sampai la ni...tak berani nak drive dlm ujan2 lebat...rasa fobia semacam.....jadi nak tak nak aku terpaksa tunggu kat ofis sampai ujan reda...sambil tu mata dok tgk jam aje...5.30 aku kat opis lagi...ish lagi setengah jam citer nak start ni ...sempat ke sampai umah?...kena ambik Aqil dan Alia lagi....aku dok pikir sendiri ...5.35 ptg ujan dah sereyat sikit ..ahh redah aje la...aku ckp dlm hati...aku pun tutup pc, kunci pintu terus balik umah...dua2 bos aku tak abih meeting lagi..ah gasak laa korang aku nak balik dah...sapa suruh korang meeting lama2...

Start enjin keta, apalagi aku terus la pecut....abih semua keta yang berhenti aku potong...Honda pun aku potong gak..tapi Honda Cup aje laa..hehe ..dari minah slow tukar jadi minah rempit....ah aku pedulik hapa...janji aku sempat sampai umah ... mula2 ambik Aqil dulu...selalunya bila ambik Aqil kat umah Kak Midah ( pengasuh) aku dok gak 2-3 minit sembang2 tapi semalam tak de nak sembang2 dulu dah ..."nak cepat" aku ckp kat kakak tu...lepas ambik Aqil kena jemput Alia pulak...sampai kt sekolah Alia, aku pon hon keta...konon2 suruh Alia tu cepat keluar sikit...nak angkut beg2 tu lagi... Alia dan Ain transit sebelum pegi sekolah ...tiap hari banyak la barang2 diorang yg nak di angkut .....tgk jam dah 5.55ptg...lagi 5 minit...sempat ni...aku ckp dalam hati lagi.. bila Alia tgk mama dia gelabah smcm aje..dia pun tanya ..apsal mama suruh Lia cepat2 ni? nak pegi mana? aku jawab "mama nak tgk citer best laa...start kul 6..".citer apa? dia tanya aku lagi .."ada la" aku jawab balik... anak aku ni pelik gamaknya sebab mana penah aku buat camni ...maksud aku sampai aje umah ngadap tv...maklumla orang tak de maid...dari aku ngadap tv baik aku buat keja lain...nyapu ker, lipat baju ker, basuh kain baju ke..ada pekdahnya...
sampai kat pagar umah, kul 6.05..tak pe lah citer tu baru start...abis kul 7.00...aku pun cepat2 parking keta... barang2 yang banyak dlm keta tu aku suruh Alia angkat sendiri...Aqil pun aku suruh tolong kakak dia angkut barang...kesian anak bujang aku tu....kecik2 dah di suruh buat keja..tak pe lah nak...tolong mama sekali sekala....masuk umah aku terus on tv....eh apsal citer indon pulak ni...? salah channel ker? tak pueh hati aku tekan pulak button info...eh nape tak de pulak citer yang aku tunggu ni...aku baca paper Ahad sampai Jumaat...si Alia pulak sambil letak beg tanya aku "citer ni ker yang mama nak tengok sgt ni?" makin hairan dia sebb citer indon tu dah lama benor tayang kat tv, selama ni aku tak penah ambik pot pun...uhh..aku makin tak pueh hati ni...mana tak nya kekawan, aku punya la rempit masa balik tadi..alih2 citer lain yg timbul ...sapa tak bengang weh....orang yang hati plastik aje yg tak kan rasa apa2 kekawan oii ...nak puehkan ati, aku cari balik paper ari Ahad tu ..selak punya selak..mujur jumpa...MESTI TONTON TV2..GELORA DI HATI SARA...BERMULA HARI INI.....DAN JUMAAT HINGGA AHAD....6.00 PETANG....laaaaa aku yang sengal rupanya ....ingatkan Ahad hingga Jumaat...dan yang buat aku makin bengang..si Alia sampai terbaring-baring gelakkan mama dia ni......ciss......hati aku jadi makin gelora dibuatnya....kelakar ada...nak marah pun ada...mcm2 rasa adaaaaaaa......last2 aku gelak kat diri sendiriiiiii....

1 comment: