Thursday, May 28, 2009

adalah tuuuu.........


petang smlm dalam kul 6.00 hubby call aku.......

Hubby : Assalamualaikum
Aku : Waalaikumsalam
Hubby : Mama kat mana?

Aku : kat umah, tgh nyapu ni...abg kat mana ni?

Hubby : kat pasarmalm...mama leh dtg sini tak...kat Petronas Seksyen 4 ni

Aku : Apsal?

Hubby : Abang nak pegi buat report kat balai...keta kena langgar dgn bas kilang

Aku : laaa camner leh kena langgar? (kaki aku rasa dah lemah ni..cam x leh diri dah)

Hubby : bukan keta kita je..ada 11 bijik...jgn lupa bawak kamera skali

Aku : Ya Allah...abang x de apa2 ker?

Hubby : abg ok...mama dtg skrg

Aku : ok...ok...

itulah kejadian yang berlaku ptg smlm...Kat Petronas tu ada pasarmlm setiap hari Rabu ..selalunya hubby memang jarang pegi ke situ..ntah mcmama nak kena kata orang...smlm abis meeting awai...jadi saja la dia singgah kat situ ingat nak beli buah....parking la keta kat tepi jln tu rupa-rupanya abis disapu dek bas kilang yg hilang kawalan akibat dipandu dgn laju....11 biji keta semuanya... Kancil, Viva, Myvi, Honda, Citra, motor usah ckp laaa ...berkecai jd besi buruk...leh timbang kati ....Syukur Alhamdullillah tiada kemalangan jiwa yang berlaku....cuma driver kancil cedera dan patah kaki ..... driver bas kilang tu pulak teruk dibelasah dek orang ramai yang ada kat situ...dah tau kat situ ada pasarmlm , jln pulak sempit sbb orang parking keta kiri kanan apsal la bawak bas macm org mabuk...elok pun kena belasah...masa aku sampai mcm ada konsert pulak kat situ ... penuh dgn manusia yg dtg tgk ..tu x kira tonto2 yang nak cari duit......

Keta hubby remuk kiri kanan pintu...x leh jalan...hubby call AAM dtg pas tu tunda ke balai polis Kajang untuk buat report...kat balai mlm tu pon cm pesta jugak..diserang dgn tuan2 punya keta... foreman keta ckp mau 3 minggu baru leh siap...kesian kat hubby ...patah kaki la jawabnya tapi x pe kelisa buruk aku tu ada ...tapi hubby kena la jadi driver aku 2-3 minggu ni....nak kata apa...benda dah jadi...anggap sebagai satu ujian dan kifarah dari Allah...kena muhasabah diri ...ADALAH TUUU yang DIA suruh kita ingat......tapi aku respex la dgn hubby aku ni...cool aje.... kalau kena kt aku ntah laaa...silap2 driver India tu dah kena pelempang jugak dgn aku...ye ker?????

keta hubby remuk dirempuh oleh kancil
akibat rempuhan kuat keta hubby bergesel pulak dgn citra yg parking kat sebelah




kancil yang di langgar oleh bas rempuh pulak keta hubby dan terpelanting ke sebelah longkang



driver dan penumpang dah dihantar ke hospital..2 org adik beradik....yg korang nampak tu ialah abang budak pompuan tu tgh clearkan barang2 dlm keta dia sebelum keta ditarik ke balai polis...bapa budak pompuan ni sampai2 aje terus bagi penumbuk kat driver bas tu...




viva ni pulak datang dari arah bertentangan, di langgar oleh bas lepas tu berpusing2 dan merempuh pulak Honda dan Myvi yang diparking kt situ..mujur pakcik ni cuma cedera ringan , keta baru beli 2 bulan...total lost...aku tgk petrol dah melimpah atas jln...kalau ler ada sapa2 yang terbuang puntung rokok ke hapa ker..hmm x tau lah......


Honda yang menjunam ke longkang selepas di hentam dek viva ..remuk depan belakang..di sebelahnya Myvi pun terima nasib yg sama...

3 comments:

  1. Salam,
    deme drebar bas nih..mentang2 bawak knderaan besar dipandang lekeh nya orang yang bawa kete2 ni...lambat sikit jek di hon nya...kadang2 kalau embun pg kena hon ngan bas...rasa give up je nak drive..rasa mcm nak bg signal brenti dok tepi jalan je...baru dia ada akai kono belasah...haha...tuh xcite yang bawak lori lagi tu....memang la xsemuanya mcam tu...tapi...(sndri mau ingat)...

    cik embun..

    ReplyDelete