Tuesday, March 17, 2009

CiNTa YaNg TeRhumBaN


aiii tajuk lain mcm aje ni...tapi kekawan pesanan ikhlas dariku....korang jangan ngegada2 komen...ini hanya untuk rujukan sahaja...sebarang komen tidak dilayan...saja aku nak mengimbas kenangan di zaman kegemilangan dan kepopularitian aku dulu...masa tgh muda remaja.....cun melecun....ramai mamat dok kejor nak kawan dgn aku..ye lah saham tgh naik...confirm la aku jual mahal punya...lagi satu arwah ayah aku ni garang sikit tu yang aku tak berapa nak layan mamat2 tu..bukan apa takut ada yang mkn penampar free je kang..kesian lak ...jgn la sesapa cuba nk ngorat anak dia ni...kalau ayah x garang rasanya ber ela2 list nama bekas pakwe2 ku dulu...tapi for your info walau dia garang aku ler anak kesayangan dia..di jentik pun tak penah...kena marah sikit2 tu adatla itupun bila tengok markah dalam report card aku cikgu tertulih pen merah....

cinta pertama aku menjengah masa aku kat Tingkatan 4..gatai dah mai...nak buat camne...dah perasaan tu datang bukan aku jemput pun...tapi idak ler mcm bebudak la ni bercinta...aku main surat aje la..balik dari sekolah...mesti jenguk peti surat dulu..cari kot2 ada surat dari dia..kalau ada cepat2 sorok dalam beg pas tu masuk bilik kunci pintu..baca senyap2...bukan apa ayah dah bagi warning masa tgh sekolah jgn nak cintan cintun...belajor dulu...tapi kan mcm yang aku ckp mula2 tadi...

Aku ni walaupun org ckp minah paling lawa kat kg aku tu (ni kisah benar, bukan rekaan tau kekawan) tapi aku tak la menyalahgunakan kejelitaan aku tu nak pasang kiri kanan ...prinsip aku ..berkasih bior satu....bertahun jugak la hubungan kami..penuh dgn kemurnian...no dating2...setahun, dua tahun sampai la aku abis SPM.. Tahun 1988 recession masa tu..nak cari keja memang susah, nak sambung belajo lak peluang tak banyak...dulu ITM dan Maktab aje lah yang sesuai dgn kelulusan SPM aku yang x seberapa ni...mana nak dapat result bagus..berangan aje yang lebih...haa korang jgn nak senyum2...jgn2 korang pun sama cam aku...hehehe..boring dok umah x buat apa aku try la apply keja kat kilang ..aku mintak operator aje tapi diorang offer jadi QC....okey lah tu dari jadi tokeh anggor kat umah ...dapat gak duit poket wat beli setem...hehehe...tapi hubungan kami terputus bila dia pegi oversea dapat sambung belajor..sedih memang tersangat la sedihnya tapi aku redha ajelah masa tu..lagipun aku sedar diri..aku hanya gadis kilang tak kan layak bergandingan dengan dia...lagi satu yang jadikan aku lebih redha..ALLAH dah tentukan jodoh kita sejak kita dalam perut mak kita lagi.....bercinta sakan mcmanapun kalau memang dia bukan jodoh kita..memang tak kan kemana....

Sungguhpun pernah jatuh tersungkur di medan percintaan, patah tumbuh hilang berganti....aku bangkit semula dengan seribu kepayahan untuk melupakannya dan akhirnya dapat membina mahligai bahagia bersama suamiku kini...dia begitu setia dan yang paling penting menerima aku seadanya...terima kasih abang...buat insan tersebut aku iringkan doa agar dia sentiasa dilimpahi kebahagiaan di sisi isteri dan keluarga tercinta..hanya itu yang aku mampu titipkan... bila terdengar lagu 'Segalanya Mungkin' nyanyian Headwind.....serta merta memori antara aku dan dia terimbas kembali.......bukan dipinta atau di paksa.....kalau ada kekawan yang tertangkap syahdu baca citer aku ni..I'm sorrriii x sengaja beb......

No comments:

Post a Comment